Goed contact met de huisarts is belangrijk voor de patiënt en huisarts. Gelukkig zijn huisarts en patiënt meestal tevreden over elkaar. Desondanks kan het voorkomen, dat u als patiënt een klacht heeft over het handelen van uw huisarts, de assistente of waarnemer. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen:
Bespreek de klacht
In het algemeen kunt u het beste met uw huisarts bespreken waar u ontevreden over bent. Hoe moeilijk dat misschien ook voor u is. Als uw huisarts weet waarover u ontevreden bent, kunt u samen kijken welke mogelijkheden er zijn.
Als u een afspraak maakt voor een gesprek, geeft u dan aan waarvoor u komt. Dan kan de huisarts voldoende tijd voor u vrijmaken.
Schriftelijk indienen van de klacht
Als u bovenstaande moeilijk vindt kunt u ook kiezen om een klachtenformulier in te vullen. U kunt dit downloaden via onderstaande link of bij de doktersassistente in de praktijk verkrijgen.
Klachtenformulier
Als bovenstaande niet toereikend blijkt
Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling door de huisartsenpraktijk zelf niet naar uw tevredenheid verlopen, dan kunt u een klacht indienen via het Skge. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij Skge kunt indienen, leest u op de website https://www.skge.nl/patienten/